Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2007 21:30 - С червило в ръка...
Автор: comfy Категория: Изкуство   
Прочетен: 19703 Коментари: 28 Гласове:
5

Последна промяна: 18.11.2007 00:14


Случи се вече...на 10 ноември в Стара Загора, а на 16-и в Казанлък... :)))

Една малка, бих казал нежна, на външен вид книжка се роди тия дни пред всички, които имаха възможността да присъстват на представянето й.

Малък фин продукт на седем магьосници на словото, украсен с въображението и майсторството на художника Любомир Коцев.

Как се прави едно представяне - "презентация"? А как се прави презентация на точно такава поетична компилация? Дали да си задаваме тези въпроси и дали да обсъждаме как се е получила презентацията в Стара Загора или пък в Казанлък?

Не, няма...
Няма смисъл... такива неща не могат да се разкажат, защото няма да бъде пресъздадена атмосферата - онова трептене на въздуха, наситено с напрежение, емоции, любопитство, радост, бляскави погледи, изстреляни шепнешком думи и т.н., и т.н.

Но стига съм бълвал спам - нека ви представя седемте поетеси, направили тази уникална за тях промоция! Това са добре познати с псевдонимите си авторки в пространството на http://hulite.net. Разбира се, ще ги представя с по едно тяхно стихотворение от книжката. Предварително се извинявам за недотам качествените снимки, но... разчитам на вашето въображение :)

... Нека спомена още, че на презентацията в Стара Загора голяма роля в представянето на стиховете изигра познатият ви вече Райчо Русев - Райсън, който прочете по едно стихотворение и каза по няколко думи за всяка от авторките:

image

Михаела Алексиева - Meiia

Изреченото в стихове е свят,
смислите ми още непростило,
смесило с червилото ми цвят
е на Пегас соленото червило

Доверие

Не те напих, доверие, със вино,
не те изцапах с маминото сладко -
да ми изглеждаш слабо и невинно
или пияно, па макар за кратко.

Остана си все тъй недоверчиво.
Петлето захарно на дядо от ръцете
за теб е вечно мъничко горчиво.
И си пчела за всяко мое цвете.

Не те приемат. Казват ти "съмнение".
Не се сърди на този евфемизъм!
И делникът си има свое мнение.
А ние с теб - особен оптимизъм,

че смислите са чарът на живота.
И с тях растем и ти, и аз тъй трудно.
Наричам те "доверие", защото
не зная как се обяснява будност.

А ти си вяра, без да бъдеш длъжно
да се доказваш като се отричаш.
За мене си спасителна окръжност:
Да се обичаш, да обичаш, да обичаш!


image

Маргарита Панайотова - Alfa_c

Целувки по възглавницата,
сипкав мрак
и тропот на копита в пулса...
Отвъд заспива ехото на думите,
смълчано в драсканици по тавана...

Предумишлено

Подай ми скалпел
и ще я прережа!
С един замах
и право във целта.
Мъчително е
да убиваш с нежност
и тайно да лекуваш след това.
Приспи я милостиво
с два шамара -
упойка,
та по-малко да боли.
Прекрасно знаем -
няма да изкара
до утре-то с отворени очи.
По съмняло
ще заличим следите,
ще ги удавим
в първокласен спирт.
Една на теб,
една на мен вините,
ръце ще стиснем
и ще си вървим.
Подай ми скалпел, дявол да го вземе!
Не се размеквай,
хайде, не сега...
Да помълчим минута.
На колене.
Една любов в краката ни бере душа.

 image

Албена Соколова - Layla

Това по устните ми - не,
не е червило.
Отхапала съм прелестната шия на
                       извратената любов,
която стискаше за гърлото душата ми
и тази нощ луната ще обяздя,
и нека вие вместо дяволите в мен!

Свенливо

...усмихни ми се тихо...
Нека Тя да не знае.

...ще те стигна с очите си...
Той ще гледа встрани.

...разсъбличай пространството...
Тя ще стиска ръката ти.

...ще оближа секундите...
Той до мен ще мълчи.

...жадно с поглед разкъсвай...
Тя ще вдига наздравица.

...две ревниви презрамки...
Пура Той ще гаси.

...и надолу по хълбока...
Тя ще пие до дъно.

...ще последваш одеждата...
Той ще мига с очи.

...с дъх разлей ме по чашата...
Тя се смее със другите.

...разпилей ме по устните...
Той не знае, мълчи!

Тя е вече пияна.
...изрисувай ме мислено...

Той се прави на готин.
...после ме оближи...

Тя ме гледа учудено.
...запуши ми устата...

Той дори не усеща.
...после ме утеши...

Ще те драскам с очите си...
отдалеч и за малко...

Не, недей ме поглежда,
само се усмихни...

image

Дора Господинова - Marta

Не загасяйте пегасите преди лягане!
... Маркировката по стъклото с червило
и изгревът чело в прозореца опрял...

Възкресение

Небето бавно пътува нанякъде.
Не закъснява, не бяга.
С нежни длани побутва го вятърът -
вече трябвало да си лягат.

Планината е кротко изтегната.
Сякаш кръст изоставен - тихо-тъмнозелена -
дреме.
Сенки няма, светът сънено се протяга.
Слънцето си изчаква времето.

Птици никъде не се виждат.
Само небето и вятърът.
Утрото много бавно пристига.
Сякаш възкръсва.
Подир разпятие.

image

Галина Ирикева - Estir

Аз вечно ще разгарям пепелта
с петите на инатата си лудост,
скроих си от очите хвърчила
да мога и с пегаси да танцувам...

Кози

Прахът е вързал стадо от кози
в набъбналото виме на трънака.
Катери се герданът от бради
почти до коленете на ламята.
И рови в охлювите да не спят,
щурците вози да крещят високо,
бълхи се любят в топлата им кръв,
луната вечер ги дои в сеното.
А всяко утро е синджир кози,
израсло в челото на планината
и връща мислите ми по-добри,
когато вечер им доя каймака,

така се връзва гегата от дни,
в копитата на свободата.

image

Станка Бонева - Ufff

Муза е понятие от женски род.
И всеки Пегас е белязан
от "червилото" на някоя муза.

Оттатък

Това е юмрукът ми.
Безсилен към думи.
Удря днешния лист в календара.
Оттам казват: Влезте!
Носете си гума
и молив, но може и вяра.
Не пишете на входа,
не трийте на изхода,
коригирайте само в средата,
когато премислени,
зрели и верни
(тогава) били са нещата.
Я пак разчетете
следите в портрета.
Махнете лъжливите щрихи.
Момичето в черно
позира пред бездната,
погълнала всички женихи.
Гъст облак в пустинята,
озон над Лапландия
добавете за цвят и украса.
Изкихайте вятъра,
спомнете си фразата:
"О, миг,...ти...прекрасен!"
Изяжте закуската,
изпийте си млякото,
дръпнете на коня юздата.
Спасете момичето
в черно, което
е влязло в погрешната дата.

image

Гергана Атанасова - Vitsavia

Пегас

Не съм нито Ездач,
нито Творец,
а Жената в огледалото му!

Прозаичен февруари

"Навън" е тъмна февруарска дума.
И слънцето се лута изоставено без преводач.
Неизброимо е със колко знака във минута
студът описва силует на зъзнещ минувач.
Трепти хартията - до сиво изтъняла,
поизкълвана на места от дъжд и от врабци.
Един билет със надпис "прозаичен февруари"
подритва вятърът и перфорира дни
по обиколния маршрут на тишината.
Последна спирка е кварталният куплет,
във който минувачът стиска здраво за яката
един бездомен метеоролог със прозвище
                                                     "поет".

image


Поздрави на всички, които станахте съпричастни на това Събитие! :)

 





Тагове:   червило,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. trevistozelena - :)
17.11.2007 21:55
почувствах се съпричастна. разбира се, в случая основният виновник си ти - поздрави и на теб, заради това!:)
наистина интересен проект и чудно добри поетеси. от стиховете, с които си решил да ни ги представиш, най-силно ми въздейства Layla... че и хубав ник има - като онази песен на Ерик Клептън:)
радвам се, че се завърна. не че си абдикирал, но откога блогчето ти беше в застой...:( повече да не правиш така, ей!:)
много целувки!
цитирай
2. maymi - Албена Соколова - Layla....
17.11.2007 22:26
...как ги е препрела тази жена двете стихотворения в едно...ювелирна изработка :))
Поздрави на всичките седем поетеси и за теб, за представянето им и тук!
цитирай
3. martiniki - :)
17.11.2007 23:10
Благодаря за отделеното време и двойното присъствие по две ;))))))))

Ще разпратя линка на момичетата :)
цитирай
4. anastasiia - :) comfy, благодаря ти...
18.11.2007 12:15
Аз съм голяма почитателка на поезията на Марта/Дора Господинова/...И ми много приятно, че посредством теб, се докосвам до атмосферата на един поетичен полет...Да, атмосферата!:) Чувства се...Точно онова трептене на въздуха,...наситено с много красота...
...Тази сутрин, изгревът чело в прозореца ми опря:)....Благодаря ти за това изживяване...
цитирай
5. tumnokosa - Oooooo
18.11.2007 14:43
О,миг...ти...прекрасен!

цитирай
6. mikii - Моето мнение!?!? ...Заглавие!?!?
18.11.2007 16:39
Да си жив и здрав Приятелю!!!
цитирай
7. comfy - Тревице,
18.11.2007 18:22
благодаря за приятния коментар... ;)))

Между другото, "Лайла" и на мен ми харесва като песен!! :)

А що се отнася до Албена - аз се запознах лично с нея на самото представяне: впечатленията ми са отлични!! Но, ако искаш да се насладиш на нейните невероятни поетични хрумки - просто натисни върху ника й! ;)))

Не съм абдикирал, не съм - приоритети, нали знаеш... :)))

Целувки и прегръдки от мен! :)*

цитирай
8. comfy - Привет, maymi! :))
18.11.2007 18:26
Радвам се, че се отби тук и написа отзив - пак заповядай! ;)))

... Да, мога и на теб да кажа - "натисни тук":

http://hulite.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=layla

А иначе, всичките седем млади жени се допълват по великолепен начин - интересно е да ги видиш наведнъж - все едно, че са събрани не четирите, ами седемте годишни времена! :))))

Поздрави! :)*
цитирай
9. comfy - Марта,
18.11.2007 18:28
знаеш, че удоволствието е изцяло мое (наше)! ;)))

... Да, прати линк на останалите момичета! :)))

Поздрави и целувки! :)*
цитирай
10. comfy - Ася,
18.11.2007 18:29
не се съмнявам в думите ти - всяка от тези седем поетеси заслужава своята си аудитория, защото те имат какво и как да ни кажат...
... А Марта... тя е приказна, като теб - затова си я хресваш ти, както и много от нас! ;)))
Признай си! ;)))***
цитирай
11. comfy - Тъмнокоса приятелко,
18.11.2007 18:32
радвам се, че визираш Ufff-чето - тя е също толкова необикновена, колкото и всяка от останалите... И знаеш ли, чувстваш се по-богат духовно, когато познаваш всички, както и творчеството им...

Поздрави! :)*
цитирай
12. comfy - Милко,
18.11.2007 18:33
не разбрах какво за заглавието - според мен е много оригинално даже (имам предвид заглавието на книжката)... Ако говориш за заглавието на постинга :)))))))) нали не мислиш, че съм го писал с червило?! ;))))))))))))))

Поздрави френде! ;))))))
цитирай
13. dakota - Една голяяяяяма прегръдка!
19.11.2007 00:36
И малко червило по устните...;)(уупс)
Великолепен постинг!
Красива нощ, comfy!*
цитирай
14. ufff - Благодаря ти, comfy!
19.11.2007 00:51
Благодаря ти, че удължи празника ни, че си отделил от времето си да направиш тема за "Червилото на Пегас"! Присъствието ти беше ценно за нас!

Радвам се, че си наш приятел!

С признателност и най-добри пожелания!
цитирай
15. comfy - Сребърна Дакота,
19.11.2007 01:03
радвам се, че си тук! :)))

Благодаря за голямата прегръдка - сгря ме! ;)

Целувки за теб! ;)**
цитирай
16. comfy - Таня,
19.11.2007 01:06
за мен бе неописуемо удоволствие да ви доставя поне малко радост в обмен на тази, която ми доставихте всички вие - "великолепната седморка" :)

Поздрави и прегръдки! :)*

_Z_

;)
цитирай
17. rajsun - !
19.11.2007 13:54
Червилото на Пегас!
Седемструнна китара,
седемцветна дъга...

КК, поздрави за големия приятелски жест!
цитирай
18. comfy - Приятелю,
19.11.2007 14:04
това е най-малкото, което бих могъл да направя както за теб, така и за "седемцветната дъга" с душа на "седемструнна китара"...

Поздрави! :)))
цитирай
19. viovioi - Кирчо браво!!
19.11.2007 16:13
Късметлия е този, който спечели приятелството ти.Успех на твоите приятели поети:))
цитирай
20. comfy - Вили,
19.11.2007 16:20
благодаря за комплимента и пожеланието за успех на седморката! :)

@}>>-->>--- *
цитирай
21. esen - Благодаря, че продължи празника!
19.11.2007 18:42
Прекрасен постинг за прекрасни поетеси и великолепното им "Червило на пегаса"!
Радвам се, че се докоснах до всички тях!
Радвам се, че са сред нас и мога да се наслаждавам на творчеството им!
Благодаря!
цитирай
22. layla - Едно голямо БЛАГОДАРЯ :)))
19.11.2007 19:34
ето ме и мен, крайно време беше да се регна и тук, и ти си основната причина в момента :))) Много се радвам, че сподели нашата вечер и че така добре си я представил тук, за всички нас беше голямо удоволствие да се видим, въпреки сърдитото време, приятелите винаги топлят, още веднъж - благодарим!!!
Прегръдки от мен и Малката Виена ;)))))
цитирай
23. comfy - Злат,
20.11.2007 00:37
радвам се, че и ти оценяваш събитието както си заслужава!!! Благодаря ти за съпричастността! :))*

Поздрави! :)
цитирай
24. comfy - Албена,
20.11.2007 00:39
трогателен коментар!! Струва си дори само заради такива коментари, като твоя, да се постарае човек! ;)...

... Наистина заслужавате всичките това признание - толкова хубави неща сте написали и толкова емоции съм изпитал, докато съм ги четял...

Благодаря ти, Лейла! ;))***

Идвай пак! ;)

_Z_
цитирай
25. temenuga - Върна ме малко назад във времето...
21.11.2007 17:20
Като добър вълшебник съумяваш да уловиш онези невидими флуиди, излъчващи се от одухотворените хора, да пресътвориш случващото се в реалността - с нежно-добронамерения подход, характерен за добрите хора, с добри професии, с добри помисли, намерения и вътрешна същност...:)
Като действащ журналист, бях непрестанно на такива събития, зареждащи с несравнимата духовна храна, отдалечена на светлинни години от меркантилизиращото се ежедневие...
Поздрави!
цитирай
26. comfy - Теменуга,
24.11.2007 13:27
отново ме оставяш безмълвен пред добронамерения ти коментар - благодаря ти за милите думи!!! :)))

Целувки и усмивки! :)*
цитирай
27. vselenche - Благодаря...
15.12.2007 03:01
На седемте поетеси и на Вас, Кирил, за тяхното представяне! Поздрави!
цитирай
28. comfy - Радвам се,
15.12.2007 22:28
че си била и ти тук с нас, Вселенче! ;)

Поздрави и усмивки! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: comfy
Категория: Хоби
Прочетен: 3326652
Постинги: 233
Коментари: 6881
Гласове: 61740
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031