Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2012 07:40 - Безсмъртието на лятото и гълъбовите делегации
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 15455 Коментари: 38 Гласове:
42

Последна промяна: 02.01.2013 20:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Лятото е сезон на безсмъртие. Сякаш никой и нищо няма да посмее да умре, да си отиде през лятото. Кощунство би било да се остави този свят през лятото. Кой ще иска да се лиши от топлината, от светлината, от ароматите, багрите. Много по-трудно ще му е да съблече и остави живота си в този сезон, та човек е облечен почти само с живот през лятото и едни джапанки на краката. Съвсем невероятно ми се струва някой да си тръгне под зорките очи на лятното слънце. Светлината е толкова силен мотиватор, толкова зареждаща. Зарежда с желание за живот. Излъчва и дарява радост. Слънцето разпръсква своето простичко послание към земята. Обхожда я сантиметър по сантиметър и нежно я събужда. Събужда я за живот. Слага начало. Всеки ден животът ни може да започне отначало. Да се оставим на светлината - да я пуснем в стаята, в сърцето. Винаги съм си мислила, че няма да оцелея някъде, където няма толкова слънце. Където не чувствам  подкрепата му. Слънцето е достатъчен лек срещу всякакви черни мисли. Срещу тежко сърце се препоръчват стръкове прясна слънчева трева. Приема се с очи по изгрев.
Наблюдавам сутрин как птиците възторжено посрещат изгрева. Лястовиците пищят, издигат се високо и се премятат. А гълъбите правят делегации и летят срещу изгряващото слънце. Това е всяко утро. При всеки изгрев. Не пропускат да го посрещнат, да го приветстват, да покажат радостта си от новия ден. Август си тръгна, но гълъбите и днес посрещаха слънцето. За гълъбите няма август и септември. Те летят срещу изгрева, намерили всичко, което им трябва. Небето, озарено от първите лъчи. Щастливци!

image

Лятото е безсмъртно, защото печатът му е слънцето. А аз вярвам в слънцето. Навсякъде ни е нашарило. Затова светът през лятото ми се струва безсмъртен.

image


Септември





Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tit - тежко е късното лято!:)
01.09.2012 08:09
Ние сме само брънка от безсмъртието на живота, Марта, като го осъзнаем, живеем по-леко.

Мисля, че птиците търсят топлина му повече, отколкото блясъкът.../на Слънцето/:)
цитирай
2. martiniki - Понякога привидността си е съвсем наред, една видна такава;)
01.09.2012 08:13
Не съм се питала дали заради светлината или заради топлината, но е факт, че тръгват гълъбни процесии срещу слънцето по изгрев)
цитирай
3. tit - аз рядко хващам този момент и ти вярвам!:))
01.09.2012 08:30
още повече, че си го запечатала на идейна фотография.:)

Весел ден, птицо!:))
цитирай
4. martiniki - tit - да ти е месец, Тити!:)
01.09.2012 08:38
Едва тази сутрин ги снимах, съвсем случайно. Инак съм се пробвала неведнъж, но не успявах да ги хвана. Така ненадейно се появяват.
цитирай
5. topsyturvy - видно, че въображаемо гнездят в коси от лъчи...
01.09.2012 08:44
и люпят зародиша на безсмъртието...
цитирай
6. martiniki - сВидно ми е лятото и всеки ден гледам да разтегля като ластик
01.09.2012 09:09
те лъчите са коси вече, безпрекословно

(на първата снимка са направо в косите на слънцето;)
цитирай
7. feq - Харесвах лятото - до тази година,
01.09.2012 09:22
в която лятото беше НЕистинско...
Жаркото Слънце изсипа щедро огън и жупел...
непоносими за всички живи същества...
сухота, задух и прах :(
Ето защо, с радост посрещам месеца с буквичката "Р"
Добре си ми дошъл, септемвРи!!!
цитирай
8. martiniki - feq - не мога да спра да го харесвам, само защото беше жестоко горещо:)
01.09.2012 09:33
Аз и зимата се научих да обичам с годините, колкото и да не ми беше на сърце. А за есента...Тя ме очарова все повече. Спечелила ме е завинаги. И аз казвам - сбогом, Август! Добре дошъл, Септември!
http://martiniki.blog.bg/drugi/2011/09/02/septemvri.812415
Писала съм го миналия септември
цитирай
9. анонимен - Санде: Лятото е стихията на живота ...
01.09.2012 09:42
Есента е старост.

Зимата е - преди да се родя и след това.

Плолетта е раждането. Но нищоне се знае.

Поздрави!
цитирай
10. martiniki - Санде: Лятото е стихията на живота ...
01.09.2012 09:48
Всеки сезон си има своето очарование...като възрастите:)
Един път изчезват анонимните коментари, а друг път - не
цитирай
11. mariniki - да... лятото е безсмъртно...
01.09.2012 13:43
защото печатът му е слънцето... и то винаги
се завръща... топло и слънчево...
и септемврийски поздрав
за теб...
цитирай
12. stela50 - Може би си права, Марти ... Лятото е светло, цветно, красиво ...
01.09.2012 16:01
...Лятото е безсмъртно, защото печатът му е слънцето...
Но аз обожавам есента, за мен тя е най- невероятният сезон,
прегърнал всичко започнато и разцъфтявало, създавано и съзрявало
през изминалите сезони ... А и слънцето през есента е меко и гальовно.
Това не значи, че не се радвам на летните дни и на чудните изгреви ...
Поздрав и хубави есенни дни !
цитирай
13. megg - Шумящата радост!
01.09.2012 17:36
Ликуването, че си жив и посрещаш всеки ден, стоплян от усмивката на слънцето ...
Добре ни е дошъл септември, Марти! :)
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - ". . . човек е облечен почти ...
01.09.2012 21:26
"...човек е облечен почти само с живот през лятото..."
Истина е! А през есента животът умира. Хич не я обичам :(

Страхотен постинг! Облечен в живот :)
цитирай
15. martiniki - mariniki
02.09.2012 08:58
най-силен е печатът на живота в лятото:)

поздрави!
цитирай
16. martiniki - stela50 - да, Таня
02.09.2012 09:09
така мисля. Онзи ден си мислех, че не съм видяла нито един капак, бележещ нечия кончина, до входа на който и да е блок от доста време. Направо забравям за смъртта през лятото. Чак се сепнах. Есента е най-подходящия сезон за заминаване от този свят и сякаш хората се съобразяват. Това лято само веднъж би камбаната на смърт докато бяхме на село. Безсмъртни през лятото, наесен вече всички се примиряват с тленността. Ако има сезон за отпътуване от този свят -това е есента
И аз много я обичам
цитирай
17. martiniki - megg - да, Меги, да ни е добре дошъл!
02.09.2012 09:11
Изпляскват над главата ми и летят срещу слънцето - страхотно е. Всяка сутрин, цяло лято. Радостта от живота и светлината
цитирай
18. martiniki - 4aiotgluhar4e - благодаря :)
02.09.2012 09:14
Дъщеря ми от малка няма търпение да дойде лятото, останалите сезони се измъчва с това обличане, закопчаване, увиване, обуване. Лятото е леснина - една рокля, джапанки, сирене и домати.Изобщо отвсякъде изглежда по-естествено живо:)
цитирай
19. inel379 - Заминава си лятото, но ще се върне отново!
02.09.2012 14:27
А ние ще го чакаме, защото не можем без него!
То е празник за телата ни, които дишат свободно,
захвърлили дрехи и грижи и готови да се радват
на всичките му дарове!
Слънце в очите, в косите, в душите!
Слънце навсякъде!
Смях и шепот сладък до късно вечерта!
Отворен прозорец за нощна прохлада
и мечти крилати в съновидения реални!
Есента ни прибира за по-дълго у дома...
Богат урожай и спокойствие...
в очакване на чудеса белоснежни!:)
Да се радваме на всеки миг вълшебен!
Нищо по-естествено от това!
Да бързаме бавно!:)
С усмивка!:)
цитирай
20. makont - Лятно красиво!
02.09.2012 15:18
Обичаме лятото от деца, нека не забравяме, че тогава не се ходи на училще. Кой не обича ваканцията. Надеждата за почвката на море, самото море, всичко е в сърцата ни. Поздрави, Мартиники, погледнах на твоето лято през очите на моя син. Потънала съм в бумаги и работа и хич не ми е романтично. За някой неделята е неделя, аз не знам какво е, до 14. Усмивки!
цитирай
21. mamas - Късно лято...
02.09.2012 15:36
...ранна есен - това ми харесва.
Поздрави!
цитирай
22. monaliza121 - Слънце, като венчален пръстен
02.09.2012 17:56
Омъжена съм за него от дете, обичам топлината му, никога не ми е горещо...

Здравей, Доре!:)
цитирай
23. ufff - Ти си лято.
02.09.2012 19:05
Ти си лято.
цитирай
24. indi - Права е Уффф- Лято си!
02.09.2012 23:05
И песента е безсмъртна!А гълъбите...те са божествени птици! Всички сезони обичат и се чувстват добре във всички сезони,знаейки,че всички са от Бога.Слънцето,то... те кара наистина да изпитваш благоговейна обич към него...Не случайно е обожествявано...Може би е Неговият печат,да...
Прекрасен постинг,Приказна!
цитирай
25. martiniki - inel379 - лятото, лятото...:)
03.09.2012 14:01
Мисля си днес, че човек с годините сменя предпочитанията си. От известно време съм влюбена в късното лято, самата аз съм такова едно лято и се чувствам най-добре в тази межда, там където се срещат и разделят лятото и есента в целувка. Дълга да е!
цитирай
26. martiniki - makont - усмивки!
03.09.2012 14:04
Не трябва да забравяме. Струваше ми се безкрайно лятото като бях малка, толкова хубаво беше и толкова много! Играехме от сутрин до вечер навън, такава свобода. И магичния сумрак, и топлите нощи по бордюрите пред къщите...Прелест!
цитирай
27. martiniki - mamas - :)
03.09.2012 14:04
И аз съм вече там, Славе:)
цитирай
28. martiniki - monaliza121 - какъв многоженец само;))
03.09.2012 14:05
Как да не го обичаш!
цитирай
29. martiniki - ufff - ти си! :)
03.09.2012 14:06
Накъмто есен тръгнала съм вече. Все по ми ходи есента;)
цитирай
30. martiniki - indi - и ти, и ти:) тази година надмина себе си
03.09.2012 14:12
Лятото. По жаркост. Такива печати ни удряше, че кожата ми и в декември ще помни;) Лятото с печата му за вечност:)

цитирай
31. findly - Аз се научих да обичам всички сезони!
04.09.2012 13:39
Естествено най-съм привързана към есента, особено сега след жаркото слънце:)
Но независимо в кой сезон съм, винаги се радвам на слънцето, когато грее всичко се усмихва широко:))
Чета Съкровищата на Валкирия, та там гоите посрещат Слънцето с "Ура!" и му се кланят. Може би и ние трябва да вземем пример от птиците и да посрещаме изгрева с отворени очи и уши:))
Хубав, усмихнат ден!
цитирай
32. martiniki - findly - винаги трябва да са ни за пример! Чудна есен за теб!:)
05.09.2012 07:31
И аз съм така. Все повече отивайки към есен, ставам есен. Най-добре се чувствам в есента:) Разтварям се - фссссс
цитирай
33. iliada - Ми тогава-нека да е Лято!:) Хубав ...
05.09.2012 09:12
Ми тогава-нека да е Лято!:)
Хубав летен ден!
цитирай
34. aqualia - Подпечатано със слънчева целувка!
07.09.2012 16:26
Подпечатано със слънчева целувка е твоето залезно лято!
За да ни е светло и после!
Много, много ясно послание, поне за мен. Тенкс!
цитирай
35. martiniki - iliada - слънцето е силно,
09.09.2012 17:25
бяха много топли и светли дни, но есента се усеща, гората ръждавее и рони листа:)
цитирай
36. martiniki - aqualia - да, силна и запомняща се:)
09.09.2012 17:27
Да ни е светло и да сме усмихнати през цялата есен и отвъд нея! Кестенчета си събирам вече:)
цитирай
37. meiia - Напоследък
18.09.2012 12:53
забелязах, че гълъбите ми предсказват с появата си по пътя ми едно или друго, преди важни за мен случвания. Бял гълъб, сив, два гълъба, хранят се, борят се, обичат се...
Гълъбите са част от символа за безсмъртието, както и лятото. Много хубаво си го усетила!
цитирай
38. martiniki - meiia - и аз си ги тълкувам
19.09.2012 08:23
има ги тук, рядко са бели, но и такива прехвръкват:) И тази сутрин спретнаха посрещане, хем слънцето не изгря достатъчно показно:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776871
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55655
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031